نویسنده: شهاب

تشکر ویژه

امام جمعه ارومیه: ترویج موسیقی حلال هم با اهداف جمهوری اسلامی سازگار نیست

باتشکر ویژه از ایشان...

خستگی های نا تمام آقای فرناندو

او قلمش را روی میز گذاشت و به همسرش گفت: من خستم. بعد روی تخت دراز کشید و چون فکر می کرد مهمترین داستان عالم را نوشته باید تا ابد استراحت کند. اما کسی داستان مهم او را هیچ وقت نخواند. استراحت همیشگی نگذاشته بود او داستانش را جایی ارائه کند...

سوال

نماینده های مجلس در دو دوره ی« ا.ن»،  هر غلطی کرد سکوت کردند. بعد یکهو یادشان آمد که می توانند به دولت هم گیر بدهند. الان دارند خوب گیر می دهند. معلوم نیست با خودشان چند چند هستند؟ اگر یک سری اقدامات اشتباه بود پس چرا شش سال سکوت کردید؟ اگر اعتراض کردن بلدید پس چرا  آن موقع مملکت به قهقهرا می رفت خودتان را زدید به خواب؟؟؟
خب وقتی پای منفعت در میان باشد، نماینده ها لال می شوند.

زاون ...

خاطره‌ی خوبم از زاون قوکاسیان برمی‌گردد به جشنواره‌ی اردی‌بهشت در سال ۸۷، فیلم قطب جنوب در آن جشنواره به انتخاب زاون جایزه گرفته بود، برخی دوستان بعد از همان جایزه در وبلاگ‌هایشان نوشتند که این جایزه مشکوک بوده و داورها فیلم‌های دیگری انتخاب کرده بودند. (یعنی زاون قوکاسیان به همراه فرهاد ورهرام و داور دیگری که نامش را یادم نیست فیلم‌های دیگری انتخاب کرده بودند اما برگزارکنندگان به اشخاص دیگری جایزه داده‌اند.) علاوه بر توهین به داورها که در این تحلیل‌ها خواسته یا ناخواسته صورت گرفته بود، این نظر از آنجا بی‌پایه و اساس بود که زاون فیلم قطب جنوب را با خودش به اصفهان برده بود و به شاگردهایش نشان داده بود. چه چیزی بهتر از این می‌توانست برای من باشد؟ این حرکت خودش یک جایزه جداگانه محسوب می‌شد. هیچی تلخ‌تر از این نبود که ببینی یکی از دوستان عکس زاون قوکاسیان را در صفحه مجازی‌اش به اشتراک گذاشته و زیرش نوشته: خداحافظ

پ.ن : زاون قوکاسیان از معدود سینماگرانی بود که اهالی سینما غالبا او را با نام کوچک صدا می‌زدند. انگار همه او را دوست نزدیک خودشان می‌دانستند.

عکس از جلیل درویشی

کارگاه سینمای اکسپریمنتال

انجمن سینمای جوان بندرعباس دوره ای با عنوان سینمای اکسپریمنتال برگزار می کند. این دوره که از ۵ تا ۷ اسفند در فرهنگسرای طوبی برگزار می شود با حضور محمدرضا اصلانی خواهد بود. از علاقمندان و دوستداران سینما دعوت بعمل می آید. بی شک این دوره با پیگیری محمدرضا رکن الدینی امکان پذیر نبوده. ممنون از محمدرضا.

منجلاب

یه وقت سرت رو می چرخونی می بینی که خودت رو انداختی توی منجلابی از کارهایی که به نصفشون علاقه چندانی نداری... 

هدف

انسان که به امیدواری زنده است درست. اما همیشه یک چیز دیگری هم هست که انسان را از همه ی آن لحظاتی که زندگی به او فشار می آورد می رهاند و آن چیزی نیست جز یادآوری هدف های بزرگی که قرار است به آن برسد.
هر روز یا هر چند روز یک بار به هدف های بزرگتان فکر کنید، و اگر در زندگی هدفی ندارید به فکر یک هدف خوب آکبند باشید. جواب می دهد.

نتایج داستان های ده کلمه ای

 


بعد از یک ماه دسته بندی، انتخاب و داوری آثار رسیده نتیجه ششمین دوره جایزه داستان های ده کلمه ای اعلام شد. شرکت کنندگان عزیز می توانند نتیجه را در سایت داستان های ده کلمه ای در تب کاپ مشاهده نمایند. امسال ۱۳۴۲ داستانک به این جایزه ارسال شده که بنا به تشخیص داوران و آرای کسب شده برای داستانک ها تنها ۴ داستانک به عنوان برگزیده و ۴ داستانک به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند. داستانهای ارسالی با اسامی نامزدها را می توانید از اینجا دانلود نمایید. خانم کاملیا کاکی از هیئت انتخاب و داوری متنی را برای شرکت کنندگان عزیز نوشته اند که می توانید آن را خود سایت مشاهده نمایید. 

شماره دهم ماهنامه جی


شماره دهم (دیماه) ماهنامه جی منتشر شد.

این شماره را با مطالبی از : 
 الهام افروتن، محمد ثقفی، اصغر نریمانی، شهیار عزیزی، امیرحسین والا، نسترن محسنی و معصومه کماندار را می‌توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
لینک دانلود.