نویسنده: شهاب

خیال واهی

آغاز سرنگونی دیکتاتورهای خاورمیانه را شاید بشود با خود سوزی جوان تونسی دانست که بعد از این اقدام بود که مردم تونس و چند کشور مسلمان دیگر در خاورمیانه علیه دیکتاتوری سرزمینشان قیام کردند . نوشتن این متن به خاطر رفتار جوانی حدودا سی و چند ساله در میدان انقلاب بود که ساعاتی پیش اقدام به خود سوزی کرده است . اگر چه بعد از دقایقی توسط آتش نشانی خاموش شده و از طریق آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شده اما خواستم به او بگویم اگر حرکت تو ادامه دهنده ی حرکت جوان تونسی است در واقع یک خیال واهی تو را برداشته برادر ، اگر هزاران نفر هم در همین خیابان های مملکت خودشان را به آتش بکشند ( که به اندازه کافی وسط همین خیابان ها به دار آویخته شده و با چاقو و قمه کِشی جان باخته اند ) آب از آب تکان نمی خورد . که تکان نخورده مدتیست . مردمی که به بدبختی و فلاکت عادت کنند و خو بگیرند را به این سادگی ها نمی توان به خود آورد . همین .
راستی تمام لحظاتی که داشتی در سوزش و درد ، آه و ناله می کردی کسی به دادت رسید یا همه داشتند با گوشی های تلفنشان ویدئوی جدید ضبط می کردند ؟

پ . ن : فعلا از وضعیت جوان خبری نیست .

کلام صد و پنجاه و چهارم

بعد یک شب نشستیم سر میز داریم شام می خوریم و تو مثل همیشه جدی هستی ، در میزنن . در رو باز می کنم ، می بینم یه سری ابراز علاقه های تو پشت در تو سرما دارن میلرزن ...

Muse - Unintended

مدتیست که در حال و هوای این موسیقی ام . یک اثر خوب به نام غیر عمدی از گروه راک انگلیسی به نام میوز . این قطعه  از آلبوم نخست آنها به نام شوبیز انتخاب شده . ترانه ی این اثر در مورد بیرون آمدن یک شخص از حالت افسرگی است چرا که به تازگی شادی را از طریق عشق پیدا کرده .

میوز : زئوس ، خدای خدایان یونان ۹ دختر داشت که میوز نامیده می‌شدند . در ادبیات و موسیقی میوز به معنای شخص الهام‌بخش و الهه شعر و موسیقی به کار رفته است .[audio:http://leee.ir/wp-content/uploads/Muse-Unintended.mp3|titles=Muse - Unintended]

واژه میوز یک کاربرد امروزی هم دارد که می توانید اینجا بخوانیدش . این پست وبلاگ را تقدیم می کنم به او .
متن ترانه را می توانید در ادامه بخوانید .

(بیشتر…)

خون اسلام بعضی ها رنگین تر است

* نمی دانم خبر ساختن برج یک کیلومتری عربستان را شنیده اید یا خیر ؟ قرار است بلند ترین برج جهان بشود . خورشید اسلام از همانجا طول کرده بیش از هزار و چهارصد سال پیش . همین که در اسلام گفته شده هیچ مسلمانی نباید فقیر باشد خودش یعنی آنقدر هم قرار نبوده رنج بکشند مسلمان ها .
* نمی دانم خبر اعتراضات لندن را شنیده اید ؟ بعد شنیدیه اید که بسیج گفته حاضر است نیروه هایی را به عنوان پاسدار صلح به آنجا بفرستد ؟
* نمی دانم خبر کمک به ثبات سوریه را چه . آن را شنیده اید ؟ حالا بعضی ها خبر از کمک ۶ میلیارد دلاری میدهند را کاری ندارم . بله . از طرف کشور خودمان . آنجا هم هر روز جنگ است و کشتار برای ثبات دیکتاتوری حاکم فعلی .

نمی دانم خبر قحطی در سومالی یکی از کشورهای مسلمان آفریقا را شنیده اید ؟ وضعیت بحرانیست .

اگر همین عربستان که سالیانه خدا تومان از حجاج خارجی می گیرد تا آنها به تکالیف دینیشان بپردازند کمی از همان پول ها را خرج سومالی می کرد و فکر ساختن برج یک کیلومتری به سرش نمی زد الان سومالی چه وضعیتی داشت ؟ دینداریشان تنها در حد مراسم حج است و بس ؟
اگر همین بسیجیانی که در حال آماده کردن خودشان برای رفتن به لندن هستند عزم خودشان را برای رفتن به سومالی و کمک به آنها جزم می کردند چه می شد ؟
اگر به جای فقط به سوریه فکر کردن و ثبات سوریه به ثبات انسانیت فکر می کردیم حالا وضعیت سومالی به اینجا میرسید ؟

پ . ن : یادم باشد در جهان تناقض ها زندگی می کنم .

منبع عکس ۱ . منبع عکس ۲

در شب آفتاب پرست می شود این تابلوی رادیولوژی

امشب خانه ی ما سبز می شود

امشب خانه ی ما آبی می شود

امشب خانه ی ما قرمز می شود

امشب خانه ی ما نارنجی می شود

امشب خانه ی ما سبز می شود

امشب خانه ی ما آبی می شود

امشب خانه ی ما قرمز می شود

امشب خانه ی ما نارنجی می شود

...

مسابـــقه اینــــترنتی

در یک مســابقه اینتــــرنتی شرکت کرده ام .
این مســابقه مربوط به قالـب وبلاگ هاست . دوست داشتید رای دهید به اینجا مراجعه کنید . در واقع صندوق رای گیریست . شرایطی دارد برای رای دادن که آنها را هم می توانید اینجا مطالعه کنید . اینجا هم اسامی شرکت کننده ها هستند . از برگزار کننده ها هم تشکر می کنم . تا باشد از این مسابقه ها . : )

وقتی عادت می کنیم به دروغ

دیریست که با جریان دروغ در سطح جامعه زندگیمان عجین شده است . یعنی اگر روزی به سیاهی ماست و روز بودن شب ایمان آوردیم کسی تعجب نمی کند . نباید تعجب کند که انگار قرار بوده همین اتفاق بی افتد .
رسانه هایی که همیشه آنچنان رفتار می کنند که صادق ترین و شفاف ترین رسانه های عالمند اینچنین دوباره خودشان را رو سیاه می کنند . به آخرین رفتارهای این دو رسانه صادق و شفاف توجه کنید .
دیگر چه کسی می تواند باورشان کند ؟

پ . ن ۱  : عکس هایی که در بالا لینک داده شده بود ، توسط وبلاگ دروغ پردازی ارائه شده که طرفداران آزادی و حقیقت آن را فیلــــتر نموده اند .
پ . ن ۲ : مراسم خون بازی امروز برگزار شد . اما مثل اینکه برای بعضی ها خون دادن داوطلبانه یک سری جوان فهمیده خیلی ترسناکتر و نگران کننده تر از ریخته شدن خون مردم در سطح شهر توسط یک سری انسان نفهمیده است .