تئاتر دهاتی به نویسندگی و کارگردانی شهاب آبروشن در کافه گرام بندرعباس اجرا شد. این نمایش که تنها برای دو نوبت مجوز گرفته بود توانست شب های ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۹۴ در ساعت ۸ شب پذیرای بیش از ۲۰۰ مخاطب باشد که متاسفانه با نزدیک شدن به ماه محرم و همچنین نامشخص بودن وضعیت سالن های تئاتر و مخالفت اداره اماکن در اجرای تئاتر کافهای، گروه فعلا به همین دو اجرا بسنده کرده است.
بازیگران : جواد انصاری، سیامک دلنواز، الهام علیزاده و عدنان انصاری
موسیقی : حسین نفیسی، مجید عباسی و فرزاد ادهمی
دستیار کارگردان : احسان نفیسی




عکس ها از محمدرضا مرادی
نمایشگاه عکس «خانه پدری» ۲۳ مرداد ۹۴ در کافه دل، در بندرعباس برگزار شد. نمایشگاهی ساده و صمیمی با مجموعه عکسی از سوگول دبیری. شروع عکس ها که از سمت راست نمایشگاه چیده شده بودند میتوانست نقطهی عطف این مجموعه باشد. ابهامی که میتوانست مخاطب را به کشف تدریجی اثر دعوت کند. اینکه این فرم قرار گیری دست دلیلش چیست؟ قرار است به کجا ختم شود؟ آیا اینها سایههای شخصی در یک لباس شب بزرگ است؟ این ابهام و سوالها تا چند فریم اول بیشتر دوام نمیآورد و بعد نه تنها ایده عکسها (رفلهی عکاس در آب دریا) لو می رود بلکه این فریمها به تکرار فریمهای قبل میانجامد، به جز عکسی که بخشی از قایق را به تصویر کشیده است. این نمایشگاه میتوانست با تاکید بر فرم بصری عکاس در آب که در هر فریم ترکیب بندی جدیدی را بوجود میآورد و یا با افشای تدریجی ایده به یک انسجام برسد که در هر دوی اینها عکاس تا نیمهی راه را بیشتر نرفته بود. نگاه متفاوتی که دبیری در ارائهی مجموعه عکس خود نشان داد، همچون تک عکسهایی که پیش از این در شبکههای مجازی ارائه داده بود را میتوان به عنوان حرکتی مثبت در روند عکاسی او دید. حرکتی که بی شک در نمایشگاههای بعد به پختگی بیشتری می رسد. لازم به ذکر است او برپایی این نمایشگاه را به طور مستقل و تنها با پشتکار خود به سرانجام رساند که هم در مدیریت این اتفاق هنری و هم در تبلیغات آن موفق عمل نمود که این امر میتواند الگوی خوبی برای عکاسان مستقل در این شهر باشد. 